هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است شمال عراق از سوی ترکیه بمباران شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرد
سرخط خبرها

خلیلزاد: طالبان و دولت کابل بر حفظ منافع کشور تمرکز کنند | تسلط با زور افغانستان را منزوی می‌کند

  • کد خبر: ۷۶۵۳۷
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
خلیلزاد: طالبان و دولت کابل بر حفظ منافع کشور تمرکز کنند | تسلط با زور افغانستان را منزوی می‌کند
آمریکا در هشداری واضح به طالبان اعلام کرد اگر افغانستان با زور توسط این گروه تصرف شود، ‌به یک کشور منزوی بدل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شبکه تلویزیونی جئو در این باره گزارش داد؛ زلمای خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان در حالی این مساله را مطرح کرد که درگیری‌ها در افغانستان در پی خروج در جریان نیروهای خارجی از این کشور شدت گرفته و طالبان بسیاری از مناطق افغانستان را متصرف شده است.

 

وی همچنین به بررسی روند صلح افغانستان و سازش در این کشور پرداخت و به توافق امضا شده بین دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و طالبان در دوحه اشاره کرد که می‌تواند فرصتی برای مذاکرات بین افغان‌ها و حل مشکلات موجود به واسطه اشتراک قدرت باشد که هم از سوی افغان‌ها و هم از سوی جامعه بین‌الملل مورد حمایت است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه دو طرف هنوز به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نرسیده‌اند. ما همواره به دنبال راه‌ها و ابزارهایی برای کمک به تسریع مذاکرات هستیم چون نمی‌خواهیم شاهد این باشیم که یک راه‌حل نظامی به جنگ دیگری در افغانستان منجر می‌شود.

 

زلمای خلیلزاد ادامه داد: یک راه‌حل و توافق سیاسی برای صلحی پایدار در افغانستان وجود دارد و ما آن را می‌خواهیم. ما به تعهداتمان تا زمان دستیابی به چنین هدفی پای‌بند هستیم.

 

فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان همچنین گفت،‌ نگران فقدان پیشرفت در روند صلح بین طرف‌های مختلف در افغانستان و ادامه شکاف در این مورد است. طالبان و دولت کابل باید بر روی مساله بزرگتر و حفظ منافع کشور تمرکز کنند. بدون سازش و بدون احترام و رعایت حقوق بنیادین تمامی زنان و مردان افغان دستیابی به صلح امکان‌پذیر نیست.

 

این اظهارات از سوی خلیلزاد در حالی مطرح شده که میزان خشونت‌ها در افغانستان در پی اعلام خروج نیروهای خارجی از این کشور شدت گرفته به طوریکه روز سه شنبه، در جریان حملات بمبگذاری و تیراندازی در منطقه سبز کابل، دست کم چهار تن کشته و ۲۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->